Klassuppsättningar lågstadiet

När Sandra fyller år får hon plötsligt veta att polisen har hittat henne i skogen. Sandra tror att de skojar med henne, men det visar sig att de har hittat hennes tvillingsyster som försvann för sex år. Naken och tilltufsad kommer hon hem till deras hem. Hon kan inte prata. Hennes beteende är som vargarnas för det är hos dem som hon har vuxit upp.

Sandra är glad över att hennes tvillingsyster är återfunnen men också väldigt rädd för vad hon kan göra. Därför känner hon att det kanske är bättre om systern får hjälp med att återvända till vargarna istället.

Jill och Jonatan gör en tidning ihop. En dag får de ett dramatiskt brev, undertecknat X-ligan: Vi ska stjäla barn i Härslöv. Nu börjar en spännande jakt på X-ligan. Första boken i serien om Jill och Jonatan. Lättläst actiondeckare med många bilder!

De tre bönderna Bönne, Buns och Bena är oerhört elaka och själviska. Och de avskyr räven över allt annat. En tjuv härjar i trakten och de har listat ut att det måste vara han som är boven. De beslutar sig för att gå ihop för att fånga honom. Tyvärr anar de inte alls vem de har att göra med. Herr Räv är listigare än få och han har helt andra planer ...

Om Tilda inte hade råkat säga sanningen, så hade det aldrig hänt. Hon hade inte skrivit ett kärleksbrev till Axel, slarvat bort Kilimanjaro, gått på fel toa och lagt armen i elefantbajs ... och framför allt så hade hon inte vunnit högsta vinsten!

Nu finns alla fem fristående böcker i Ingelin Angerborns populära serie om Tilda i nyutgåva, med nya omslag och roliga vinjetter av Lena Forsman. I ett högt tempo, skickligt skrivet och med perfekt tajming trissas handlingen upp. Lätt att läsa själv för nybörjarläsare

Pricksäker vardagsdramatik på lågstadiet!

Ester är ny i klassen. Signe tycker att hon verkar spännande. Hon har egen nyckel och får gå hem själv. Och så är hennes mamma skådespelare och bor i New York. Hon heter Greta Garbo!? Det händer mycket kring Ester hela tiden. Hon är nog världens mesta Ester, tänker Signe.

Stora känslor för lågstadieåldern.

Bruno och hans bästisar, tvillingarna Tom och Ture, leker jämt. Men helt plötsligt ska de flytta till USA! Hur ska det bli då?

8-årige Bruno gillar Lego, Minecraft, att samla på saker, att träna judo och att vara med kompisar.

Åsa Anderberg Strollos välfunna berättarton, tillsammans med Julia Thorells humoristiska serieliknande bilder för tankarna till serier som Dagbok för alla mina fans och Tom Gates

Greta älskar sin skola. Ibland händer det mystiska saker här och det finns sådant som inte alltid syns ...I dag är deras bibliotekarie, Amir, jättearg. Någon har använt stegen i biblioteket och tagit ner en värdefull svart bok och sedan lämnat den uppslagen i soffan.

Det är absolut förbjudet!Nästa morgon när Greta och Malte träffas på skolgården ser de hur en lampa tänds i biblioteket och en mörk skugga skymtar bakom gardinen. Vem kan det vara? Och kan det ha något med den värdefulla gamla svarta boken att göra?