Lärare

Pedagogiska boktips kring aktuella ämnen

pedagogiska boktips

Plattformen Världens bibliotek, är en gemensam nordisk satsning, som ska förbättra tillgången till digitala bibliotekstjänster för flerspråkiga personer. Det finns ett utbud av e-böcker, men även andra typer av material som film och musik kommer att göras mer allmänt tillgängliga. Litteratur på ett flertal språk ska tillhandahållas, både för vuxna och barn, såväl skönlitteratur som facklitteratur. Inledningsvis erbjuds litteratur på arabiska, kroatiska, persiska, somaliska och tigrinska.

Boka bibliotekskunskap

Skolbiblioteket är en resurs i undervisning och skolutveckling. Har du funderingar kring att använda biblioteket i din undervisning så ta kontakt. Tillsammans skapar vi ett bibliotek som möter våra elevers olika behov.